Heeft u een afspraak voor een intakegesprek bij een financieel adviseur? Dan is de eerste stap gezet! Samen met de adviseur bespreekt u de mogelijkheden en kijkt u naar wat u zou kunnen financieren, maar ook wat u wilt uitgeven. Bedenk zelf dus goed – voordat u bij de adviseur aanschuift – wat u maximaal per maand wilt missen. Houd daarbij rekening met uw lifestyle, hobby’s en de dingen die u nog graag wilt kunnen doen, naast wonen.
Wordt in het gesprek duidelijk dat er mogelijkheden zijn op basis van het inkomen? Dan beginnen we met het verzamelen van alle benodigde stukken om uw situatie in kaart te brengen. Denk aan paspoort, salarisstrook, werkgeversverklaring en arbeidsovereenkomst. Zo verloopt uw hypotheekaanvraag lekker vlot. U ontvangt uiteindelijk advies op maat, waarbij we niet alleen naar de hypotheek kijken, maar ook de risico’s bij overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en eventuele gevolgen op pensioenleeftijd niet overslaan.
De zoektocht naar uw droomwoning kan beginnen! Wij raden aan dit samen met een aankoopmakelaar te doen. Zeker geen overbodige luxe in deze hectische woningmarkt. Na bezichtiging een woning gevonden die bij uw financiële situatie past én waar uw hart sneller van gaat kloppen? Dan is het tijd om een bod te doen.
Als uw bod op de woning is geaccepteerd, gaat u in Amsterdam naar de notaris om een voorlopige koopovereenkomst te tekenen. In deze overeenkomst staan 3 belangrijke data, namelijk:
Vervolgens vindt het taxatierapport de weg naar de bovenkant van uw to-dolijstje. U kunt zelf een makelaar inschakelen, maar ook de Kredieter vragen een makelaar uit het netwerk de taxatie uit te laten voeren. Dat scheelt weer!
Ondertussen gaan de experts van de Kredieter aan de slag om de beste financier te selecteren. De geldverstrekkers die het beste bij uw situatie passen ontvangen uw hypotheekaanvraag. We vergelijken de financiers op rentepercentage, maar ook op voorwaarden. Denk aan boete bij verkoop, verhuisregeling en de verplichting om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten.
Uit de hypotheekaanvraag komen een of meerdere offertes. Na beoordeling zullen wij deze met u bespreken. Akkoord? Dan tekent u voor de hypotheek. De Kredieter verzorgt de administratieve afhandeling en het contact met de bank, notaris, makelaar en eventuele verzekeringsmaatschappij.
Een paar dagen voor de leveringsdatum van uw nieuwe woning krijgt u de conceptakte van levering en hypotheek opgestuurd, samen met de nota van afrekening. In deze afrekening staan alle kosten die zijn gemaakt en op die datum worden verrekend. De notaris zal ervoor zorgen dat elke partij wordt betaald.
Bij de notaris tekent u eindelijk eerst voor de leveringsakte en vervolgens voor de hypotheekakte, waarna alles geregeld is. U bent een huiseigenaar! Het enige dat u nu nog te doen staat, is verhuizen en genieten van uw woning…
Wilt u in 2018 een huis kopen? Maak nu een vrijblijvende afspraak om uw persoonlijke situatie te bespreken en door te rekenen.