Voor een complete hypotheekaanvraag is een rits aan papierwerk vereist. De geldverstrekker wil alles van u weten over uw inkomen, uw kredietverleden, uw eigen vermogen, uw huidige woning en hypotheek (als u die heeft) en de nieuwe woning die u op het oog heeft. Het goede nieuws? Behalve de gegevens van de nieuwe woning, is al deze informatie al opvraagbaar voordat u goed en wel een eerste bezichtiging gepland heeft staan. Daarmee kunt het gros van uw hypotheekaanvraag alvast voorbereiden. Dit zijn de belangrijkste benodigde documenten voor een hypotheekaanvraag:
Een overzicht van werkelijk álle stukken die mogelijkerwijs nodig zijn, vindt u hier, inclusief extra uitleg per document en handige downloads.
Uiteraard geven onze hypotheekadviseurs u een duidelijk overzicht van de stukken die in uw specifieke situatie noodzakelijk zijn. Via ons klantportaal kunt u die bovendien eenvoudig uploaden. Maar met zoveel papierwerk is het niet gek dat het toch nog regelmatig misgaat. Bij De Kredieter zien we de meeste fouten in de werkgeversverklaring of het overzicht van eigen middelen. Vaak ontbreekt hierop een naam of jaartal. En het gebeurt ook nog weleens dat een document volledig ontbreekt. Zonde, want hierdoor loopt uw hypotheekaanvraagproces onnodig vertraging op. Daarom is het ook zo verstandig alle stukken op voorhand te verzamelen en te laten controleren. Alleen op deze manier kunnen wij een snel hypotheekaanvraagproces waardborgen!
Om elk hypotheekaanvraagproces zo gestructureerd en daarmee soepel mogelijk te laten verlopen, werken onze adviseurs volgens een Standard Operation Procedure (SOP). Zo houden we uw hypotheekaanvraagproces overzichtelijk – voor zowel onszelf als voor u – en is het te allen tijde duidelijk wanneer u welke documenten moet aanleveren. Plan binnen 24 uur een vrijblijvende afspraak en we vertellen u graag meer over onze werkwijze.